2009. május 13., szerda

Postcrossing 2

Egyre jobban belejövök a "postcrossingolásba." :)
Eleinte csak a mennyiségre utaztam, aztán kibővítettem a profilomon található bemutatkozást, ahova kiírható ki milyen lapot szeretne (észszerű keretek között persze)
Mostanra már elértem arra a pontra, hogy magán cseréket is folytatok.
Előnye?
Az hogy azt kapom ami szeretnék és nem zsákbamacskát.

Nagyon sok postcrossingos hajlandó a magán cserére, de rengetegen meg nem.

Azoknak akiket érdekel ez az oldal: onnan tudható ez meg, hogy külön rubrikában a YES beírás szerepel az illető adatlapján.

Hogyan lehet ilyen felhasználókra rátalálni?

Türelemmel! A postcrossing oldalán feltölthetőek a képeslapok fényképei, amit aztán országok szerint válogat a rendszer. Ha te tudod, hogy mondjuk Belgiumból vagy az Egyesült Királyságból szeretnél képeslapot csereberélni akkor abban a galériában kell mazsolázni. Ha megtetszik egy képeslap, akkor kattints az azonosítójára és kiírja ki kapta és ki küldte. A "ki küldte" adatlapjára kattintva megtalálhatod azt az infót mezőt, aminek egy részletét fennt fotó formájában beillesztettem. Ha kedvező a jelölése akkor nincs más hátra mint privát üzenetet küldeni neki, amiben bemutatkozol és elmondod mit szeretnél, az általad kinézett képeslap linkjével együtt.
Aztán már csak a válaszra kell várni és bízni abban, hogy van neki olyan lapja vagy akad neki még valami hasonló. :)

Ma az ÉSZTEK csodás lapjaiból adok nektek kínálatot. Nagyon szép festett képeslapjaik vannak.















És ezek még csak a népviseletek voltak!

Tallinról, a fővárosról szintén nagyon sok és szép képeslapot készítettek!








Nekem még csak a legutóbbi van meg, de ami késik nem múlik! :D

3 megjegyzés:

stippistop írta...

tényleg gyönyörűek.... felmerült közben bennem egy kérdés. úgy látom, kapott képeslapot (vagy a küldöttet,) az emberek beszkennelik. (hiszen ott láthatjuk a képeslapok virtuális mását) de nekem bizony nincs szkennerem; szabad attól még nekem postcrossingolni?

Borostyán írta...

Szia Stippistop!

Nem kötelező feltölteni a képeket, anélkül is teljes jogú tagja vagy az oldalnak. Ez inkább egy plusz szolgáltatás, hog yirigykedve nézhessük mások milyen klasz lapokat kaptak.

Érdemes a képek közül kedvenceket választani (azok közül a lapok közül amik tetszenek neked) mert akkor a számodra postázó személynek esetleg kissé könnyebb dolga lehet megtudni milyen lapok is tetszenek neked. (Már ha veszi a fáradtságot és megnézi). Plusz ha elérkezettnek látd az időt akkor privát cserét is lezdeményezhetsz egy adott képeslapra (ha van még olyan a küldőnek persze...:P)

stippistop írta...

köszi a biztatást, most regisztráltam is. még várok pár napot a cím kéréséig, addig mindent végig böngészek! jajjj, én már úgy várom, hogy küldjek-kapjak! :o)))