2010. december 14., kedd

Körbeposzt engem is utolért :)

Annamarietól kaptam a kérdéseket, köszönöm :)

01 – A múlt év legjobb könyve
Számomra Brent Weeks - Árnyak útján könyve volt a legjobb, amióta elolvastam vissza vissza térek a főhősökhöz gondolatban. 

02 – Több, mint 3 alkalommal olvastad
Nincs ilyen. Még abból is kevés akad, amit kétszer olvastam el. Nem szeretem újra olvasni a könyveket, mert már nem ugyanazt az élményt nyújtja mint először. Meg aztán rengeteg az olvasnivaló és oly kevés az idő!

Pár könyv amit azért csak elolvastam másodjára is:
Harry Potter pár része
Büszkeség és Balítélet
Meg a Breaking Dawn - Hajnalhasadás (munkámból kifolyólag egyszer angolul aztán magyarul)

03 – Kedvenc könyvsorozat
Jesszum Pepi! Nem csak egy van! Képtelenség csak egyet választani!!!!
Nincs annyi hely hogy ideférjenek. Na, azért párat megint csak kinyögök ide szépen :)

Csodaidők sorozat (Elnézést Eta! A negyediket még nem volt szívem olvasni! Igen, szívem nem volt hozzá, ugyanis az egyenlő a végével és még nem állok készen, hogy elengedjem a Raas család kezét! De párom elolvasta és majdnem el is szólta magát rendesen a végével kapcsolatban. Mondanom sem kell, elővettem a nem kedves nézésemet.)

A már említett Nőstényoroszlán éneke sorozat, amit nem értek miért olvastak idehaza olyan kevesen. 

Jonathan Stroud (sajnálatos módon kis hazánkban igen csak alábecsült) Bartimaeus sorozata. Majd kiugrottam a bugyimból, amikor megtudtam, hogy folytatta az író bart történetét... vagyis hát korábbi kalandjáról írt nekünk. Magyar megjelenésről még sajnos nem tudok semmit. 

Az Éhezők viadala sorozat Suzanne Collins által. 

A már szintén felemlegetett Árnyak útján (Éjangyal trilógia) aminek még csak az első részét olvastam (és a második egy picinyke falatkáját) de tuti meglesz az összes. :)

Lucy Maud Montgomery - Anne sorozata. És bár nem olvastam még az összeset ez is tervbe van véve. 

Harry Potter (Of course)

És a Twilight sorozat. Nekem mindig szívem csücske marad a sorozat, több okból is: az egyik az, hogy ez volt az első angol nyelvű könyv, amit képes voltam a legelejétől a légvégéig elolvasni. Ennek köszönhetem hogy kiverekedtem magam a lustaság pocsolyájából és hajlandó voltam végre angolul olvasni. Nem volt több kifogás, hogy Sokáig tart a szótárazás miatt! Fáj a fejem ha sokáig kell így koncentrálnom a szavakra! Úgysem megy ez majd nekem! Vége! Slussz passz! Mára már folyamatosan egyhuzamban és végigolvasok egy könyvet. Köszönhetem ennek a sorozatnak :) A másik ok az pedig a Könyvmolyképző kiadó. Mivel a Twilightról blog bejegyzést írtam, ennek köszönhetően találtunk egymásra Katona Ildikóval a többi pedig már történelem. :)

Isten Balkeze - bár nem tudom, hogy merjem-e ezt sorozatnak hívni. Ugyanis ez még csak csíra állapotban leledzik. Paul Hoffmann írt egy nagyszerű könyvet, aminek folytatást is ígért (mondjuk el is várjuk miután a könyv végére értünk) de azóta is csak ül a székében és.... fogalmam sincs mit csinál, de nem a könyvet fejezi be az biztos. :(

04 – A sorozat kedvenc része
Jáj! Ebből már tényleg nem tudok választani! Segítség!

05 – Boldog leszel ettől a könyvtől
Büszkeség és balítélet

06 – Szomorúvá tesz
Még ma is beleborzongok a végébe, ha csak rágondolok. 

07 – Leginkább alulértékelt könyv
Jonathan Stroud Bartimaeus trilógia :)

08 – Túlértékelt könyv
Iain Banks - Darázsgyár (a mai napig nem értem mi olyan nagyszerű benne, dehát nem vagyunk egyformák) 

09 – Amiről azt hitted nem fogod szeretni, de végül mégis 
Bármily meglepő a Harry Potter :))

10 – Kedvenc klasszikus
Jane Austen - Büszkeség és balítélet (örökre a szívem fogja marad)

11 – Ami nagyon nem tetszett
Závada Pál - Jadviga párnája (hihetetlen csalódás volt)

12 – Amit valaha szerettél, de most már nem
Ööööö. Vágó úr! Ezt most passzolnám!

13 – Kedvenc író
Ne már! Megint csak 1 válasz lehet?
Én akkor is törvényt szegek, és megint listát eregetek!

Jane Austen
Görgey Etelka
Stephen King
Jonathan Stroud
Tamora Pierce
Shannon Hale
Gárdonyi Géza

14 – Kedvenc könyv az írótól
Érzem már, hogy ezek egy szadista kérdései!
Jane Austen - BB és ÉÉ
Görgey Etelka - Csodaidők
Stephen King - Ragyogás, Tortúra, Carrie
Jonathan Strooud - Bartimaeus sorozat
Tamora Pierce - Nőstény oroszlán éneke
Shannon Hale - A suttogó
Gárdonyi Géza - Isten rabjai és Ida regénye (Érdekes mód a az Egri csillagokat a mai napig nem kedveltem meg, de kitudja mi lesz a jövő zenéje?!)

15 – Kedvenc férfi karakter
Giin a Csodaidőkből és Durzo Blint az Árnyak útjánból

16 – Kedvenc női karakter
Lizzie a Büszkeség és Balítéletből

17 – Kedvenc idézet a könyvből 
Nagyon ritkán mentek ki idézeteket könyvekből. Vágó úr! Telefonos segítséget kérek! ...... A fene nem veszik fel. Hívjuk kicsit később!

18 – Csalódtál benne
Melissa Marr - Veszélyes játék

19 – Legjobb adaptáció
Értelem és érzelem (Az Ang Lee féle Emma Thompson-nal, Kate Winslet-tel, Gemma Jones-szal, Hugh Grant-tel, Alan Rickmannel, Hugh Laurie-val)

20 – Kedvenc romantikus
Na vajon mi? :)

21 – Gyerekkori kedvenc
Abból az időből amikor még felolvastak nekem :)
Kettő is volt: Hófehérke és a Holleanyó

22 – Kedvenc saját könyved
Még nem írtam egyet sem :P Muhaha!!

Na jó, amiket korábban felsoroltam mind saját könyvek. Én szeretem birtokolni azt amit szeretek. 

23 – Régóta el akarod olvasni, de még mindig nem került sorra
Ha én ezt mind felsorolom, akkor a blogspot örökre ki fog tiltani túlzott mértékű helyfoglalás miatt!

Persze nem bírom ki hogy párat fel ne soroljak!
Cassandra clare - Csontváros
Marion Zimmer Bradley - Avalon ködbe vész
Jennifer Weiner - Jó az ágyban
Az Eragon folytatások (még csak az elsőt olvastam)
Isamu Fukui - Truancy

És a poén az, hogy ezek mind itt vannak a polcomon.

24 - A könyv, amit bárcsak többen olvasnának
Todd Strasser - A Hullám
Anonyma - Egy nő Berlinben
Ugye nem gondoltátok, hogy csak egyet fogok megemlíteni? :P

25 - A karakter, akivel leginkább tudsz azonosulni
Akit kedvenc női szereplőmnek választottam

26 - A könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásodat valamiben
Az összes könyv amit olvasok befolyásolja a gondolkodásmódomat. 

27 – Legmeglepőbb befejezés vagy csavar a történetben
Yann Martel - Pi élete
Jodi Picoult - A nővérem húga

28 – Kedvenc könyvcím
Mert annyira kifejező és ráadásul nem is a kiadó találta ki, hanem egy olvasó ötlete volt. :))

29 – Mindenki utálta, kivéve te
Passz! A közönség segítségét kérem!

30 – Abszolút kedvenc könyv
Háh! Ez könnyű! Ilyen nem létezik! Én sokért tudok rajongani egyszerre!

Nincsenek megjegyzések: