3. nap
 Korai kelés, néhány útbaigazítás, jó tanács, valamint némi metró pénz biztosítása után útnak indultunk. Kaptunk egy GPS-t is kölcsönbe, hogy oda- és hazataláljunk. Igen kiterjedt autópálya-hálózat van a környéken. Egyik idetart a másik oda, egybeolvadnak, aztán megint különválnak és folytatják külön útjaikat. Felhívták arra is a figyelmünket, hogy tartsuk be a sebességkorlátozást, mert itt komoly pénzbírságokat szabnak ki érte, bár úgy 10%-kal még menjünk bátran többel, azért nem szólnak. Csak kövessük a többi autóst nyugodtan, mert ott a legtöbb ember betartja a korlátozásokat. Elindulunk, hátizsákok megpakolva, fényképezőgép a hátsó ülésen, GPS élesítve az útikönyv az ölemben. Szemünk gyakran téved a kilométerórára, hogy frankók legyünk. A mutató hajszálpontosan a megengedett értéken áll, mégis sorban előznek minket. Nem értjük, majd megnézzük a GPS-t is, és így már megvilágosodottak vagyunk! A kilométeróra csal vagy 15 km/órát. Bátrabban nyomja párom a gázpedált, és valóban alig kell előzgetni, majdnem mindenki ugyanazzal a tempóval megy. Még a kamionok is! Ezen kissé meglepődünk, de mint később megtudtuk nekik is szabad gyorsan menni. A megengedett autópálya sebesség egyébként 100 km/óra. Kevesebb mint nálunk, pedig nagyobbak a távolságok. Elmegyünk tankolni is. A helyi legendák a tengerentúli benzinárakról igaznak bizonyulnak. Fele az itthoninak. Ráadásul ebbe az autóba a legolcsóbbat tankolhatjuk, ami 97 cent (Ekkor a kanadai dollár 180 Ft volt). (Lelkünkre kötötték, hogy ne akarjunk drágábbat venni, mert annak a kocsinak nem kell). És itt is literben mérnek mint nálunk otthon. Egyébként mértékegységileg Kanada igen változatos. Km/órában mérik a sebességet, literben a folyadékot, de fontban mérik a súlyt és négyzetlábban a területet.
Korai kelés, néhány útbaigazítás, jó tanács, valamint némi metró pénz biztosítása után útnak indultunk. Kaptunk egy GPS-t is kölcsönbe, hogy oda- és hazataláljunk. Igen kiterjedt autópálya-hálózat van a környéken. Egyik idetart a másik oda, egybeolvadnak, aztán megint különválnak és folytatják külön útjaikat. Felhívták arra is a figyelmünket, hogy tartsuk be a sebességkorlátozást, mert itt komoly pénzbírságokat szabnak ki érte, bár úgy 10%-kal még menjünk bátran többel, azért nem szólnak. Csak kövessük a többi autóst nyugodtan, mert ott a legtöbb ember betartja a korlátozásokat. Elindulunk, hátizsákok megpakolva, fényképezőgép a hátsó ülésen, GPS élesítve az útikönyv az ölemben. Szemünk gyakran téved a kilométerórára, hogy frankók legyünk. A mutató hajszálpontosan a megengedett értéken áll, mégis sorban előznek minket. Nem értjük, majd megnézzük a GPS-t is, és így már megvilágosodottak vagyunk! A kilométeróra csal vagy 15 km/órát. Bátrabban nyomja párom a gázpedált, és valóban alig kell előzgetni, majdnem mindenki ugyanazzal a tempóval megy. Még a kamionok is! Ezen kissé meglepődünk, de mint később megtudtuk nekik is szabad gyorsan menni. A megengedett autópálya sebesség egyébként 100 km/óra. Kevesebb mint nálunk, pedig nagyobbak a távolságok. Elmegyünk tankolni is. A helyi legendák a tengerentúli benzinárakról igaznak bizonyulnak. Fele az itthoninak. Ráadásul ebbe az autóba a legolcsóbbat tankolhatjuk, ami 97 cent (Ekkor a kanadai dollár 180 Ft volt). (Lelkünkre kötötték, hogy ne akarjunk drágábbat venni, mert annak a kocsinak nem kell). És itt is literben mérnek mint nálunk otthon. Egyébként mértékegységileg Kanada igen változatos. Km/órában mérik a sebességet, literben a folyadékot, de fontban mérik a súlyt és négyzetlábban a területet. | Museum állomás | 
 Hosszabb utazás után elérünk a Union Station-höz, ami kb. a mi Keleti vagy Nyugati Pályaudvarunknak felel meg csak sokkal tisztább. Itt kellett leszállnunk a CN Towerhez. Haladunk a  többi utassal kifelé, megyünk felfelé a lépcsőn az utcaszintre és tátva marad a szánk. A belváros hatalmas felhőkarcolói tornyosulnak fölénk. Egy látvány, amit sosem fogok elfelejteni. Az a rengeteg kék és zöld színű üveg, ami szikrázva veri vissza a fényt és tükrözi a többi épületet. Olyan picinek érzi magát mellette az ember.
Hosszabb utazás után elérünk a Union Station-höz, ami kb. a mi Keleti vagy Nyugati Pályaudvarunknak felel meg csak sokkal tisztább. Itt kellett leszállnunk a CN Towerhez. Haladunk a  többi utassal kifelé, megyünk felfelé a lépcsőn az utcaszintre és tátva marad a szánk. A belváros hatalmas felhőkarcolói tornyosulnak fölénk. Egy látvány, amit sosem fogok elfelejteni. Az a rengeteg kék és zöld színű üveg, ami szikrázva veri vissza a fényt és tükrözi a többi épületet. Olyan picinek érzi magát mellette az ember.Megérkezünk a torony lábához. Még kisebbnek érezzük magunkat. Ha elég sokáig nézzük ahogy úsznak a felhők a torony felett akkor egyszerűen megszédülünk. Olyan érzés, mintha ránk akarna dőlni az egész. Sok turista kattogtatja fényképező gépét, mi is csatlakozunk hozzájuk. Utána beállunk a sorba, közben pedig az ártáblázatot tanulmányozzuk. Többféle csomagot meg lehet venni, mi persze a teljes csomagot választjuk. Mindent látni akarunk. Jegyünk belépésre jogosít a legfelső kilátóba, az alsóbb kilátóba, az üveg padló szintre, a torony készítését bemutató moziba és az élmény moziba. (Utóbbiról csak sejtjük mi is lehet valójában).
 Megyünk a többi turista után egészen az első ellenőrző ponting. Itt nem csak a jegyeinket nézik meg, de valamilyen kabinba is beállítják az embereket és sűrített levegővel átfújnak mindenkit. Mi is sorra kerülünk. Érdekes érzés egyáltalán nem kellemetlen. Ekkor már tetőpontjához közeledett a H1N1. Úgyhogy mi fertőtlenítésre gyanakszunk. Nem kérdezzük meg, még nem ismertük fel, hogy mennyire kedvesek a kanadaiak. Eljutunk az első lifthez. Elég nagy a sor. Egész nagy családok állnak sorba és legtöbbjük kanadai. Megérkezik a lift, hívják a látogatókat. Csak mennek, csak mennek az emberek. Fejben próbálom kitalálni kb. mennyi idő mire sorra kerülünk mi is, közben a liftes fiú elkiáltja magát, mond valamit de nem figyelek, éppen nézelődöm. Az előttünk álló tömeg felénk fordul és barátságosan intenek, hogy menjünk előre, mert a liftkezelő azt mondta, hogy befér még egy csoport amiben csak ketten vannak és ők mind többen vannak. Párommal egymásra nézünk, majd sűrű hálálkodások közepette előretörünk és beszállunk a liftbe. Nem vagyunk mi kérem ehhez hozzászokva! Idehaza nem hogy nem szóltak volna hátra nekünk, de még zsörtölődtek is volna, hogy miért csak két ember fér be a liftbe.
Megyünk a többi turista után egészen az első ellenőrző ponting. Itt nem csak a jegyeinket nézik meg, de valamilyen kabinba is beállítják az embereket és sűrített levegővel átfújnak mindenkit. Mi is sorra kerülünk. Érdekes érzés egyáltalán nem kellemetlen. Ekkor már tetőpontjához közeledett a H1N1. Úgyhogy mi fertőtlenítésre gyanakszunk. Nem kérdezzük meg, még nem ismertük fel, hogy mennyire kedvesek a kanadaiak. Eljutunk az első lifthez. Elég nagy a sor. Egész nagy családok állnak sorba és legtöbbjük kanadai. Megérkezik a lift, hívják a látogatókat. Csak mennek, csak mennek az emberek. Fejben próbálom kitalálni kb. mennyi idő mire sorra kerülünk mi is, közben a liftes fiú elkiáltja magát, mond valamit de nem figyelek, éppen nézelődöm. Az előttünk álló tömeg felénk fordul és barátságosan intenek, hogy menjünk előre, mert a liftkezelő azt mondta, hogy befér még egy csoport amiben csak ketten vannak és ők mind többen vannak. Párommal egymásra nézünk, majd sűrű hálálkodások közepette előretörünk és beszállunk a liftbe. Nem vagyunk mi kérem ehhez hozzászokva! Idehaza nem hogy nem szóltak volna hátra nekünk, de még zsörtölődtek is volna, hogy miért csak két ember fér be a liftbe.Megkezdjük irdatlanul gyors, alig több, mint egy perces utunkat felfelé. A lift oldala üvegből készült, így a sebességet nem csak a gyomrunkban lévő liftező érzésnek hála érezhetjük, de látjuk is. Kiszállunk, ez itt az üvegpadló és az alsóbb kilátó szintje. De mi még feljebb megyünk, ezért egy másik lifthez irányítanak. Ott is sorba kell állni, de itt már sokkal kevesebben vannak. A liftkezelő fiú mosolyogva kérdezi, hogy érezzük magunkat, majd kaján mosollyal ajánlgatja, hogy ha az üvegpadlós szinten állunk és szeretnénk megtréfálni másokat, akkor fussunk neki az üvegpadló irányába majd dobbantsunk rá. A hatás, mint mondta sosem marad el. Az emberek ilyenkor jó messzire szétrebbennek. Én tutira nem fogom kipróbálni.
Felértünk! Itt vagyunk a csúcstól nem sokkal lejjebb a kilátó (majdnem)tetején. Egy korlát és egy körbeérő biztonsági üvegkalitka védi a nézelődőket. Egész pontosan 447 méter magasról szemléljük az alattunk elterülő világot. Az embereket szinte nem is látni, az autók pedig kis hangyáknak tűnnek. Kiszúrjuk Toronto másik helyi nevezetességét, a Rogers Stadiont. Azt is meg fogjuk látogatni. Körbeérünk, majd lejjebb megyünk az üvegpadlós szintre. Erőt veszek magamon, és ráállok. Nagyon érdekes és ugyanakkor félelmetes érzés, olyan mintha szó szerint alattam terülne el a város. Kiszédelegjük magunkat az üvegpadlón, majd kimegyünk az alsóbb kilátó teraszra. Itt "csak" erős drótkerítés véd minket (padlótól a födémig) és csak úgy süvít a szél. Ezután megint liftezünk, de már le a földszintre. A szuvenír boltban van a végállomás. Milyen cseles! Csak akkor tudsz kijutni az előcsarnokba ha végigjárod a boltot. Körbenézünk, de nem találunk semmi kedvünkre valót. Irány a mozi. Megnézik a jegyünket, majd betessékelnek a terembe. Nem sokan kíváncsiak a dokumentumfilmre, alig vagyunk páran.
 A tévétornyot elhagyva utunk a Stadion felé vezet.  Keressük a bejáratot de nem találjuk. Megkérdezzük a biztonsági őrt, hogy hol lehet a túrára bejelentkezni, kedvesen útbaigazít minket. Végre odaérünk az irodához, és befizetjük a stadion túrát. Szerencsénk van csak  percet kell várni a következőre. Nem sokan megyünk, körülbelül 20-an jelentkeztünk. Megérkezik idegenvezetőnk is elindulunk a stadion alagsorában lévő zegzugos úton. Rajtunk kívül majdnem mindenkin baseballos vagy kosárlabdás póló van.
A tévétornyot elhagyva utunk a Stadion felé vezet.  Keressük a bejáratot de nem találjuk. Megkérdezzük a biztonsági őrt, hogy hol lehet a túrára bejelentkezni, kedvesen útbaigazít minket. Végre odaérünk az irodához, és befizetjük a stadion túrát. Szerencsénk van csak  percet kell várni a következőre. Nem sokan megyünk, körülbelül 20-an jelentkeztünk. Megérkezik idegenvezetőnk is elindulunk a stadion alagsorában lévő zegzugos úton. Rajtunk kívül majdnem mindenkin baseballos vagy kosárlabdás póló van.Utolsó állomás a tribün alsó szekciója. Itt már csak ülünk és nézelődünk. Előttünk két magas férfi sétál el, a csoport többi tagja hevesen integet nekik és éljeneznek. Ők barátságosan visszaintenek. Nekünk fogalmunk sincs kik lehetnek, de baseballos egyenruhát viselnek, és bemelegítenek. Helyi sport sztárok lehetnek. Szépen ámuldozva elüldögélünk a székünkben a több ezer izzó fényének glóriájában. Majd szólnak, hogy a túra véget ért, és köszönik a látogatást. Itt is, akárcsak a CN Towerben a kivezető út a bolton keresztül vezet. Semmit sem akarunk venni, de azért körbenézünk. Amerikai filmekben látott szurkoló segédeszközöket is megtekintünk és kipróbálunk :P.
Innentől már csak egy kicsit sétálunk, elhaladunk a Hockey Hall of Fame épülete mellett, bóklászunk kicsit a Yonge Streeten, beülünk egy Starbucksba, onnan elsétálunk az Eton bevásárlóközpontba, kicsit nézelődünk majd visszametrózunk a kocsinkhoz. És innentől már csak visszavezet az út, hogy pihenjünk a másnapi kirándulásra.
Másnap indulunk a Prince Edward sziget felé!
Folyt köv.
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése